חשמל בבית פרטי

אני מתכנן בניית בית פרטי גדול , באיזה שלב עלי לפנות למומחה בתחום החשמל?

לקוח/ה יקר/ה ,
אתה נמצא בשלב תכנון ביתך החדש ,בית חלומותיך… כולנו יודעים ,מה רב הקושי ,ליישם את כל המאוויים והרצונות ,כאשר מתכננים את הבית.
האם להתקין מפסקים מודולאריים ,או פשוטים? מחברה זו או אחרת? האם מספיק שימוש במפסקים ,כפי שיש בכל בית?… או…..לקבל מערכת שליטה בתאורת הבית? האם תרצה לשלוט על התריסים החשמליים ממקום אחד? איזה הכנות יש להכין כבר בשלב היציקות? האם צריך לחשוב על תאורת החוץ בשלב מוקדם , כבר בתכנון מערכת החשמל? כיצד צריך לתכנן את מערכת החשמל ,ע“מ שלא ”יקפוץ“ החשמל ,כפי שקרה לך בבית הקודם?

ראשית ,אעניק לך מעט מניסיוני…. את תכנון מערכת החשמל ,השאר בידי המומחים  והם ישתפו אותך בהחלטות!

מאוויים ורצונות? …

יש פתרון ביניים! ,לא חייבים לבצע ”קומפלט“ , אפשר להכין את ההכנות הדרושות ,ע“מ שבעתיד תוכל להשמיש אותן.
אל תסטה מהכמויות ,שנקבעו בעת עריכת התוכניות! אם יש לך אדריכל ,או מעצב פנים ,דרוש מהם לשתף את החשמלאי בהחלטות ובכך תחסוך בהוצאות.
בעת הכנת תוכניות החשמל ,יש לשלב תכנון מערכת אזעקה , מערכת שימוע ,רשת מחשבים ,טלפוניה ,כבלים ,אינטרקום ,

ו…..שליטה חכמה במערכות חשמל ,כגון :


שליטה חכמה על מספר תריסים ממקום אחד !!! שליטה על קבוצות תאורה ,ע“י יצירת תרחישים שונים ועוד. אי תכנון מוקדם ,של מערכות אלו ,יגרור עלויות נוספות!

בעת תכנון לוח החשמל הראשי יש לתת דגש על :
תאורת החוץ והפרדתה המלאה ממערכת החשמל ,הפנים ביתית ! חלוקה נכונה של עומסים ! שילוב בקרת תריסים חשמליים ! שילוב בקרת תאורה !

לוחות משנה:

בעת תכנון הלוח הראשי ,יש לדרוש לוח קומתי ,בכל קומה עם הימנעות ,מתלות בלוח הראשי ,כך שבמידה ויהיה קצר , באחת הקומות ,לא ינותק כל המבנה. על הלוח להיות ברמה גבוהה ,מאוורר .מסומן כנדרש , עם אביזרים איכותיים.
בעת תכנון מערכת החשמל ,יש לתת את הדעת ,על סוגי אביזרים , רגילים או מודולאריים ולבקש הסבר מהחשמלאי , על דרישות החוק ,שהשתנו ,בדבר אביזרים מודולאריים.
בעת תכנון מערכת החשמל ,יש להחליט לגבי גופי תאורה שקועים , ע“מ שיהיה אפשר להשתמש בקופסאות השקעה מקוריות ,ביציקות.

תוכניות אימות :

יש לדרוש תוכניות אימות ,התואמות לתוכניות שמועברות לחברת החשמל ולוודא כי השינויים הוכנסו לתוכה.

והכי חשוב….בחירת איש מקצוע ברמה גבוהה ,ללא פשרות